Auteur Topic: De Deskundigen  (gelezen 12263 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
De Deskundigen
« Gepost op: 31-03-2010, 00:14:37 »
Een team van sportdeskundigen volgen de sporters vanuit hun controlekamer op de voet. Toine vraagt hen wekelijks naar hun bevindingen. Het team bestaat uit oud-hockeycoach Marc Lammers, sportpsycholoog Judith Upmeijer, ex-topsporter Ellen van Langen en sportverslaggever Theo Reitsma.

Marc Lammers - Hockeyer, bondscoach
Lammers was de bondscoach van het Nederlandse dameshockeyteam. Hij stond aan de leiding van het team dat de zilveren medaille won op de Olympische Spelen van 2004 in Athene, Griekenland en de gouden medaille op de Olympische Spelen van 2008 in Peking. Na de de Olympische Spelen in Peking stopte Lammers als bondscoach. Als speler speelde hij vijf interlands voor het Nederlandse herenhockeyteam. Lammers speelde 16 jaar in de Nederlandse Hoofdklasse, bij de clubs Oranje Zwart en Hockeyclub 's-Hertogenbosch.
Na enkele jaren als coach van verschillende jeugdteams werd Lammers eind jaren '90 de assistent van Tom van 't Hek bij het Nederlandse dameshockeyteam. Een paar maanden voor de Women's Field Hockey World Cup 1998 gespeeld in Utrecht, werd Lammers benoemd als coach van het Spaanse nationale dameshockeyteam, waarmee hij vierde werd op de Olympische Spelen van 2000 in Sydney, Australië). Twee maanden later werd hij de hoofdcoach van het Nederlandse dameshockeyelftal.
Bron: wikipedia


Judith Upmeijer - Sportpsychologe
Judith werkt als sportpsychologe VSPN bij Rico Schuijers Sportpsychologie waar zij verschillende sporters begeleidt.
In een prestatiegericht traject voor sporters legt zij nadruk op het trainen van mentale vaardigheden (doelen stellen, omgaan met spanning, richten van aandacht, mentaal voorstellen of gedachtecontrole) om de sportprestatie te verbeteren.
Ook geeft zij meer persoonsgerichte trajecten waarin de nadruk meer ligt op communicatie, persoonlijke ontwikkeling of omgaan met angst/paniek.
Via Rico Schuijers Sportpsychologie geeft Judith ook lezingen voor groepen.
Daarnaast geeft ze momenteel workshops aan scheidsrechters.
Judith heeft zelf een achtergrond in voetbal en dans en heeft in het laatste ook lesgegeven.
Bron: avro-site


Ellen van Langen - Atlete
Ellen Gezina Maria van Langen (Oldenzaal, 9 februari 1966) is een voormalige Nederlandse atlete, die zich had toegelegd op de middellange afstanden, met name de 800 m. Ze werd binnen de atletiekwereld op slag beroemd door in 1992 een gouden medaille te winnen op de Olympische Spelen. Haar Nederlandse records op de 800 m en de 1000 m (in- en outdoor) zijn nog altijd niet verbroken.
Bron: wikipedia


Theo Reitsma - Sportverslaggever
Sinds 1969 versloeg hij voor NOS Studio Sport vooral voetbal, honkbal, atletiek en boksen. Na het pensioen van Herman Kuiphof werd hij de belangrijkste voetbalverslaggever. Zo leverde hij commentaar bij de verloren finale van het WK in 1978 en de gewonnen van het EK van 1988. Het winnende Nederlands elftal omschreef hij als "een goed stel? Nee. Effectief? Ja!" Ook is hij bekend van de quote 'Die dekselse Evert!'en 'Moet ik nou zelf ook van hupsekee?'
In 2002 ging hij formeel met vervroegd pensioen, maar daarna deed hij nog incidenteel verslag. Hij was voorzitter van de Nederlandse honkbal- en softbalbond. Reitsma is supporter van Stormvogels Telstar. Hij is de ontdekker van verslaggever Frank Snoeks.
In 2004 kreeg Theo Reitsma de Ere Zilveren Nipkowschijf voor zijn hele oeuvre.
Bron: wikipedia

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Deskundigen
« Reactie #1 Gepost op: 31-03-2010, 12:04:16 »
Krijgen zij verder ook nog een rol in het spel, of zijn ze er alleen om hun bevindingen door te geven?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Deskundigen
« Reactie #2 Gepost op: 31-03-2010, 15:06:57 »
Geven enkel hun bevindingen. Ik moet zeggen dat ik dit vaak wel een saai stuk vond bij de Vlaamse versie. Er zat dan bvb ook een bioloog bij die dan zei "Ja de donkergevederde pimpelmees vertoont tijdens de paringstijd net zo'n competitief gedrag als de kandidaten nu."  ::)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: De Deskundigen
« Reactie #3 Gepost op: 31-03-2010, 15:48:49 »
haha, dat ik vond dat meestal ook niet zo heel interessant. Maar het duurde meestal ook niet zo lang, dus dat scheelde.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: De Deskundigen
« Reactie #4 Gepost op: 2-04-2010, 14:56:45 »
Ik vind de deskundigen juist nietszeggend voor het programma. Zit je net lekker in de sfeer, komen die gasten er tussendoor!! Dat hadden ze wat mij betreft niet hoeven doen  ::ohno::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: De Deskundigen
« Reactie #5 Gepost op: 2-04-2010, 15:22:07 »
voegt gewoon niets toe, kunnen ze er eigenlijk beter uit doen
ik vond het door deze stukjes juist onsamenhangend gebeuren
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Deskundigen
« Reactie #6 Gepost op: 2-04-2010, 16:11:28 »
Om het in een woord te zeggen: nutteloos...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Deskundigen
« Reactie #7 Gepost op: 2-04-2010, 18:55:51 »
 :-X
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Deskundigen
« Reactie #8 Gepost op: 3-04-2010, 15:52:45 »
Ik vond dit ook zeer irritant. Alsof wij niet weten wat doorzettingsvermogen is. ::) :-\\
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: De Deskundigen
« Reactie #9 Gepost op: 3-04-2010, 17:18:02 »
Persoonlijk vind ik het wel interessant, maar ik snap dat de meerderheid er anders over denkt, het haalt ook een beetje de "flow" uit het programma. 
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Deskundigen
« Reactie #10 Gepost op: 6-04-2010, 16:14:53 »
Ik denk ook dat het vooral interessant is voor mensen die zich in (sport)psychologie interesseren. Maar aangezien het merendeel van de bevolking zich daar niet echt voor interessert...
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Deskundigen
« Reactie #11 Gepost op: 9-04-2010, 16:58:38 »
Helemaal mee eens. Het haalt echt de vaart uit het programma.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Deskundigen
« Reactie #12 Gepost op: 9-04-2010, 18:18:19 »
Nee, ze moeten blijven, wat een wijsheid.
En dan vooral de psychologe zegt hele zinnige dingen.

Bijvoorbeeld gisteren: 'Teamsporters worden gemotiveerd om het samen doen van dingen, dat vinden ze leuk'. ::oink::

En ook de hockeycoach Marc heeft geweldige waarheden, zoals ´Wnnaars hebben een plan en verliezers een excuus´. `Waar ik aan toe wil voegen ´Deskundigen hebben cliché´s.´
« Laatst bewerkt op: 9-04-2010, 19:00:01 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Deskundigen
« Reactie #13 Gepost op: 9-04-2010, 18:47:34 »
en ik uitzending gemist met een doorspoel knop :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Deskundigen
« Reactie #14 Gepost op: 10-04-2010, 10:51:11 »
en ik uitzending gemist met een doorspoel knop :D
Helaas kan dat bij een uitzending op tv nog steeds niet...  :\'(
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Deskundigen
« Reactie #15 Gepost op: 10-04-2010, 15:31:35 »
wel op mijn tv, maar dan gewoon een dagje later kijken ::cheerleader::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.